Una experiencia deformación como punto de partida de un cambio metodológico
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1997.i31.08Abstract
En este artículo se narra una experiencia de formación en la que participamos un grupo de profesores de primaria y un equipo de asesores. El relato, conjunto, tiene un carácter biográfico y está salpicado de comentarios que lo contextualizan, o que muestran las posibles consecuencias que hemos obtenido al analizar, posteriormente, lo que pudimos reflejar en nuestros diarios y en otros documentos que se fueron elaborando durante el desarrollo de la misma.
Downloads
References
GARCIA, S. y PORLAN, R. (1992). La renovación escolar. Estrategia de formación del profesorado. Cuadernos de Pedagogía, 209, pp. 26-27
GRUPO IE (1992). Una propuesta de desarrollo profesional. Cuadernos de Pedagogía, 209, pp. 22-24.
MARTIN, J. y otros (1994). La alimentación humana como conocimiento escolar en la enseñanza primaria. Investigación en la Escuela, 23, pp. 77-87.
PORLAN, R. (1993). Constructivismo y escuela. Sevilla: Diada.
PORLAN, R. y MARTIN, J. (1991) El diario del profesor. Un recurso para la investigación en el aula. Sevilla: Diada.
PORLAN y otros (1995) Conocimiento profesional deseable y profesores innovadores. Fundamentos y principios formativos. Investigación en la Escuela, 29, pp. 23-39.
ROZADA, J.M. (1995) Los tres pilares de la formación: estudiar, reflexionar y actuar. Notas sobre la situación en España. Investigación en la Escuela, 29, pp. 7-23.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-02-14
Published 2021-05-07
- Abstract 62
- PDF (Español (España)) 33