Los animales que viven con nosotros. Una experiencia en educación infantil
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2000.i40.06Abstract
En este artículo se aborda una propuesta educativa desarrollada en Educación Infantil. Se parte, para ello, de un eje central globalizador que, directamente conectado con el mundo cotidiano del alumnado de esta edad, permite variadas experiencias y situaciones de aula encaminadas a favorecer el desarrollo de las distintas capacidades inherentes a esta etapa educativa. En ese sentido, la colaboración sustantiva y dialogada de la familia a lo largo de toda la actividad ha resultado de especial relevancia a la hora de imprimirle coherencia y funcionalidad a los diferentes aspectos tratados en la escuela.
Downloads
References
CUBERO, R. (1989). Cómo trabajar con las ideas de los alumnos. Sevilla: Díada.
EGAN, K. (1991). La comprensión de la realidad en la educación infantil y primaria. Madrid: Morata-MEC
GARCÍA, J. E.; PORLÁN, R. y CAÑAL, P. (1988). Ciencias de la Naturaleza. En SASTRE, G. y MORENO, M. Enciclopedia práctica de Pedagogía, Vol. I, 111-131. Barcelona: Planeta.
JUNTA DE ANDALUCÍA (1993). Colección de materiales curriculares para la educación infantil. Consejería de Educación y Ciencia.
LEAL, A. (1987). Construcción de sistemas simbólicos: la lengua escrita como creación. Barcelona. Gedisa.
POZUELOS, F. J. (coord.) (1994). Unidades Didácticas. Fundamentos y práctica. Junta de Andalucía. Consejería de Educación y Ciencia.
POZUELOS, F. J. (1997). Unidades didácticas y dinámica de aula. En CAÑAL, P. ; LLEDÓ, Á. I.; POZUELOS, F. J. y TRAMÉ, G. Investigar en la escuela: elementos para una enseñanza alternativa. Sevilla: Díada.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-01-29
Published 2021-05-05
- Abstract 558
- PDF (Español (España)) 474