Formación permanente del profesorado y autonomía
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1996.i29.07Abstract
Trata el artículo de exponer las líneas generales del programa que desarrolla el departamento de Educación Primaria del Centro de Profesores de Alcalá de Guadaira, haciendo especial hincapié en la fundamentación del trabajo como base para desarrollar la autonomía profesional y los planes de actividades, así como en la idea de itinerario diversificado de actividades y estrategias, que sirven de base para la construcción de equipos autónomos de trabajo en los centros educativos.
Downloads
References
A.A.V.V. (1994). Actas de los Encuentros del Seminario nacional sobre Desarrollo Centrado en la Escuela. Multicopiado.
CELA, D. (1995). La figura del facilitador externo. Cuadernos de Pedagogía, nº 240, pp. 90.
CELA, D Y GARCIA, E. (1996). Planes de trabajo de Educación Primaria del CEP de Alcalá de Guadaira. Multicopiado.
ESCUDERO, J.M. y otros.(1989). Cordillera: Una estrategia de formación de las escuelas y de los profesores. Universidad de Murcia. Inédito.
ESCUDERO, J.M y otros (1990). Formación Centrada en la Escuela. Jornadas de estudio sobre el centro educativo. Huelva. Inédito.
CARR, W. y KEMMIS, S. (1988). Teoría crítica de la enseñanza. La investigación-acción en la formación del profesorado. Barcelona: Martínez Roca.
SANTOS GUERRA, M. A. (1990). Hacer visible lo cotidiano. Teoría y práctica de la evaluación cualitativa de Centros Escolares. Madrid: Akal.
STENHOUSE, I, (1987), Investigación y desarrollo del Madrid: Morata.
PORLAN, R y otros. (1991). El currículo para la Formación permanente del profesorado. Proyecto Curricular IRES. Documento policopiado. Sevilla.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-02-20
Published 2021-05-07
- Abstract 38
- PDF (Español (España)) 54