Pautas y estructuras de intervención como unidades de la práctica de aula de profesores de enseñanza Secundaria
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2001.i45.05Abstract
Este trabajo está enfocado hacia la fonrnación y desarrollo profesional de profesores de educación Secundaria. Presenta los resultados del análisis de su intervención en el aula utilizando la identificación de "pautas y estructuras de intervención" como indicadores significativos de los modelos didácticos personales de estos profesores.
Downloads
References
GARCÍA DÍAZ, J. E. y CUBERO, R. (2000). Constructivismo y formación inicial del profesorado. Investigación en la Escuela, 42, 15-27.
GARCÍA DÍAZ, J. E.; LUNA, M.; JIMÉNEZ PÉREZ, R. y WAMBA, A. M. (1999). El análisis de la intervención en el aula: instrumentos y ejemplificaciones. Investigación en el Aula, 39, 63-87.
WAMBA, A. M.; JIMÉNEZ PÉREZ, R. y GARCÍA DÍAZ, J. E. (2000). Perfil metodológico de un profesor de Educación Secundaria: un estudio de caso. Investigación en la Escuela, 42, 89-97.
WAMBA, A. M. (2001). Modelos didácticos personales y obstáculos para el desarrollo profesional: estudios de caso de profesores de Ciencias Experimentales en Educación Secundaria. Tesis doctoral inédita. Universidad de Huelva.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-01-22
Published 2021-05-05
- Abstract 87
- PDF (Español (España)) 41