Análisis de las dificultades para la formación permanente del profesorado en los Centros de Profesores y Recursos
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2003.i49.09Abstract
El trabajo que presentamos recoge las conclusiones y reflexiones extraídas de una investigación etnográfica realizada en el Centro de Profesores y Recursos de Cáceres, con el objeto de analizar el modelo formativo de estas instituciones, y su incidencia en el desarrollo profesional del profesorado de primaria. En el estudio se constata la necesidad de cambiar el modelo de formación existente para poder vencer las dificultades y obstáculos con las que se encuentran los docentes para producir el cambio en el aula.
Downloads
References
CONTRERAS, J. ( 1996). La formación del profesorado, ¿qué concepto de profesor y qué concepto de curriculum? Documento M.E.C. (pp. 29-40).
DIOS, F. (2002). La formación permanente de educación primaria en Cáceres (1986-1996). Perspectivas de futuro. Universidad de Extremadura. Tesis doctoral inédita.
FERRERES, C. (Coord.). (1997). El desarrollo profesional del docente: Evaluación de los Planes Provinciales de Formación. Barcelona: Oikos-Tau.
IMBERNÓN, F. (1994). La formación y el desarrollo profesional del profesorado. Barcelona: Graó.
KEMMIS, S. (1988). El currículum: más allá de la teoría de la reproducción. Madrid: Morata.
MARCELO, C. (1995). Formación del profesorado para el cambio educativo. Barcelona: EUB.
MARCELO, C. (Coord). (2001). La función docente. Madrid: Síntesis.
MIALARET, G. (1985). Introducción a las Ciencias de la Educación. Ginebra: U.N.E.S.C.O.
UNESCO (1998). Informe sobre la educación en el mundo. Madrid: Santillana.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-01-16
Published 2021-05-05
- Abstract 136
- PDF (Español (España)) 41