Trabajando por proyecto en el aula. Aportaciones de una investigación colaborativa
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2008.i66.01Abstract
El estudio de casos múltiples que se expone en este artículo depara en situaciones concretas que nos permiten conocer el desarrollo del currículum integrado en la práctica cotidiana. Se exponen, en consecuencia, información y referencias que muestran posibilidades obtenidas en el escenario real del aula.Downloads
References
ADELL, J. (2004). Internet en el aula: las Webquest. Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa, 17.
ANGULO, J. F., BETANZO, Mª J. y LÓPEZ GIL, M. (2005). Viviendo los contenidos: una experiencia en el uso de las tecnologías móviles en los procesos de enseñanza y aprendizaje. Quaderns Digitals, 37. http://www.quaderns digitals.net/
APPLE, M. W. y BEANE, J. A (1997). Escuelas democráticas. Madrid: Morata.
AVANN, P. (1983). Information skills in primary Schools: an investigation. Thesis. Loughborough University.
AREA, M. (2000). Webquest. Una estrategia de aprendizaje por descubrimiento basada en el uso de Internet. Quaderns Digitals, Monográfico. http://www.quadernsdigitals.net/index
AREA, M. (2006). Hablemos más de métodos de enseñanza y menos de máquinas digitales: los proyectos de trabajo a través de la www. Cooperación Educativa. Kikirikí, 79, 26-32
BEANE, J. A. (2005). La integración del currículum. Madrid: Morata.
BOSCO. A. et al (2003). School +: más que una plataforma informática para construir la escuela del mañana. http://dewey.uab.es/pmar ques/dim/schoolplus.ppt
CAÑAL, P.; POZUELOS, F. J. y TRAVÉ, G. (2005). Proyecto Curricular Investigando Nuestro Mundo (6-12). Descripción general y fundamentos. Sevilla: Díada.
CODY, A. (1998). Student questions: foundations for inquiri. Faculty of the College of Educa- Faculty of the College of Education. San Jose State University. http://tic.ousd. k12.ca.us/~acody/thesistoc.html
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2018-12-06
Published 2008-12-01
- Abstract 606
- PDF (Español (España)) 361