La perspectiva educativa de los proyectos de trabajo como un motor de cambio en la organización del currículum y en la gestión del tiempo y el espacio
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2013.i79.02Abstract
La reconstrucción narrativa de las experiencias de cambio vividas por los docentes incrementa su capacidad reflexiva. La perspectiva educativa de los Proyectos de Trabajo* ayuda a pensar prácticas orientadas a las inquietudes de los alumnos/as y a crear tiempos y espacios de encuentro.Downloads
References
CONTRERAS, J. (2010). Pensar guiar la práctica. (documento no publicado).
CIFALI, M. (2012). Referencias breves. Cuadernos de Pedagogía, 427, 55-59.
DI FRANCO, M.G. (2011). ¿Es posible que la escuela construya un nuevo orden social? Praxis Educativa (Argentina), vol. XV, 15, pp. 9-12.
ELLSWORTH, E. (2005). Posiciones en la enseñanza. Diferencia, pedagogía y el poder de la direccionalidad. Ediciones Madrid: Akal.
FULLAN, M. (2004). Las fuerzas del cambio. La continuación. Madrid: Akal.
MEIRIEU, P.(2006). Carta a un joven profesor: Por qué enseñar hoy. Barcelona: Graó.
VAN MANEM, M. (2003). Investigación educativa y experiencia vivida. Barcelona: Idea Books.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2018-11-19
Published 2013-04-01
- Abstract 223
- PDF (Español (España)) 156