Un proyecto de investigación: El ANTEC
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1996.i29.05Abstract
Partiendo de la reconstrucción de la historia de un provecto concreto de I/A se analizan sus implicaciones metodológicas en términos del desarrollo profesional de los profesores implicados, enfatizando la problemática que supuso la elaboración de estudios de caso de aula en el proceso investigador. Se analiza, pues, cómo este proceso proporcionó un aprendizaje tutorizado en las destrezas investigadoras del profesorado.
Downloads
References
BRUNER, J. (1991). Actos de significado. Más allá de la revolución cognitiva. Madrid: Alianza.
ELLIOTT, J. y EBBUT, D. (1985). Issues in teaching for understanding. Cambridge University Press. Publicación ocasional.
SAEZ, M.J. (1987). La investigación en la acción y los estudios de postgraduados. Investigación en la escuela, 2, 13-21.
SAEZ, M.J. y ELLIOTT, J. (1989). La Investigación/acción en España: un proceso que empieza. Revista de Educación 287, 255-266.
SAEZ, M.J. (1992). Background of Action-research in Spain. R. Mctaggart, Deakin University.
SÁEZ, M.J., CARRETERO, A.J. y SIGÜENZA, A. (1992). El papel de la reflexión y la crítica en un proyecto de investigación/acción: AN- TEC. Comunicación al Congreso Internacional de Investigación en la acción. Valladolid.
SÁEZ, M.J. y CARRETERO, AJ. (1993). El estudio de caso en evaluación o la realidad vista a través de un calidoscopio. Revista interuniversitaria de Formación del profesorado.
STENHOUSE, L. (1982). The case study. CARE. Norwich. Manuscrito.
WINTER, R, (1987). Action Research and the natural of social inquiry: Professional innovation and educational work. London: Averbury.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-02-19
Published 2021-05-07
- Abstract 64
- PDF (Español (España)) 30