Investigación en la Escuela: la construcción de una identidad. Conversación con Pedro Cañal, Eduardo García y Rafael Porlán
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2016.i88.01Abstract
Este texto es el resultado de una entrevista -a modo de conversación- realizada por Paco García a Rafael Porlán, Pedro Cañal y Eduardo García, en marzo de 2016, en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Sevilla, con motivo de que la revista Investigación en la Escuela inicia, en 2016, una nueva etapa como revista online y en abierto, editando su número 88. En la conversación se revisa la historia de la revista y se analiza su presente y su porvenir, manteniendo una reflexión casi constante en torno al carácter peculiar de esta publicación, que siempre ha pretendido mantenerse en un espacio intermedio entre el mundo académico y el mundo de las prácticas educativas alternativas.Downloads
References
García-Gómez, S. (2016). Análisis bibliométrico de la revista Investigación en la Escuela (1987-2015). Investigación en la Escuela, 88.
Mantoan, M. T. E. (2003). Inclusão escolar: O que é? Por que? Como fazer? São Paulo: Moderna.
Post, D. (2011). Constitutional Reform and the Opportunity for Higher Education Access in Ecuador Since 1950. Education Policy Analysis Archives, 19, 20. Retrieved from http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/814
Romero, J. & Luis, A. (2006). Reestructuración de los sistemas educativos y cambios en la formacion inicial del profesorado. Algunas reflexiones a partir del caso inglés. En J. M. Escudero & A. Luis (Eds.), La formación del profesorado y la mejora de la educación. Políticas y prácticas (pp. 83-122). Barcelona, España: Octaedro.
Swearer, S.M, Espelage, D.L., Vaillancourt, T., & Hymel, S. (2010). What can be done about school bullying? Linking research to educational practice. Educational Researcher, (39) 1, 38-47.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2018-10-31
Published 2016-10-01
- Abstract 235
- PDF (Español (España)) 124