Architectural education for critical education

Authors

  • Rubèn Pineda i Ricart
  • Josep Callís i Franco
  • Josep Callís i Figueres

DOI:

https://doi.org/10.12795/IE.2018.i94.01

Keywords:

Innovation, Architectural education, School architecture, Critical competence, Teacher training

Abstract

Given the enormous influence of school architecture in educational processes, impels to develop awareness in the uses of the space -and their implications- for students and teachers. This article highlights: school architecture, architectural education and critical competence, the latest as a key factor of innovative experiences. We present two educational projects developed in Elementary School that share the goals of training theoretically about architecture and develop critical transformations in the school context. We conclude with a discussion of the valorization of interdisciplinary projects that embrace critically the architectural education, his inclusion in the initial training of teachers and the updating of school design regulations.

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Author Biographies

Rubèn Pineda i Ricart

Doctor en Arte y Educación (UB), Arquitecto (UPC), Máster "Geometría del Espacio Construido" (UPC) y Máster en Formación del Profesorado (UB). Profesor de dibujo y de matemáticas.

Josep Callís i Franco

Doctor en Matemáticas (UAB) y Profesor de Didáctica de las
Matemáticas (UdG). Coordinador del grupo "a+a+" de Rosa Sensat en Innovación matemática.

Josep Callís i Figueres

Arquitecto (UPC), Máster "Mecánica de Materiales y Estructuras" (UdG) y Doctorando en "Artes y Educación" (UdG). Profesor asociado en "Artes Visuales" (UdG) y miembro de GREPAI.

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Published

2018-04-30

How to Cite

Pineda i Ricart, R., Callís i Franco, J., & Callís i Figueres, J. (2018). Architectural education for critical education. Investigaci´ón En La Escuela, (94), 1–15. https://doi.org/10.12795/IE.2018.i94.01

Issue

Section

Miscelaneous
Received 2018-10-25
Accepted 2018-10-25
Published 2018-04-30
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