Un enfoque curricular basado en la investigación
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1987.i01.06Abstract
-Downloads
References
BELTH, M. (1965) La educación como disciplina científica El Ateneo (Buenos Aires).
BENLLOCH, M. (1984) Por un aprendizaje constructivista de las ciencias Aprendizaje-Visor.
BERLYNE, D.E. Conflict, arousal and curiosity Mc Graw-HiII (New York).
BUNGE, M. (1983) La investigación científica Ariel.
CAÑAL, P., GARCIA, J.E. PORLAN, R. (1981) Ecología y escuela. Teoría y práctica de la Educación Ambiental Laia.
CIARI, B. (1981) Nuevas técnicas didácticas Reforma de la Escuela.
COLL, C. (1978) La conducta experimental en el niño Ceac.
DELVAL, J. (1988) Crecer y pensar Laia.
EIBL-EIBESFELDT, I. (1974) Etología Omega.
EIGENMANN, J. (1981) El desarrollo secuencial del curriculum Anaya.
ESTARELLAS (1972) Preparación y evaluación de objetivos para la enseñanza Anaya.
FREINET, C. (1974) Las invariantes pedagógicas Laia.
GIL, D. (1983) Tres paradigmas básicos en la enseñanza de las ciencias Enseñanza de las Ciencias, 1, pp. 26-33.
GIMENO, J. (1981) Teoría de la enseñanza y desarrollo del curriculum Anaya.
GIORDAN, A. (1983) L'élève et/ou les connaissances scientifiques Peter Lang (Paris).
HOST, V. (1982) El lugar de los procedimientos de aprendizaje «espontáneo» en la formación científica Infancia y Aprendizaje, 19-20, pp. 3-20.
MAGER, R. (1974) Formulación operativa de objetivos didácticos Marova.
MORINE, H. y MORINE, G. (1978) El descubrimiento: un desafío a los profesores Santillana.
NOVAK, J.D. (1982) Teoría y práctica de la educación Alianza.
PIAGET, J. (1969) Psicología y Pedagogía Ariel.
RAE, G. y MC. PHILLIMY, W. (1978) El aprendizaje en la escuela primaria. Un enfoque sistemático Santillana.
ROSS, S.H. (1978) Nuevas perspectivas en el desarrollo del niño Fundamentos.
STENHOUSE, L. (1984) Investigación y desarrollo del curriculum Morata.
TITONE, R. (1981) Psicodidáctica Narcea.
TONUCCI, F. (1976) La escuela como investigación Avance.
WHEELER, D.K. (1976) El desarrollo del Curriculum Escolar Santillana.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-06-18
Published 2021-05-09
- Abstract 351
- PDF (Español (España)) 259