El educador social y la cultura escolar
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1995.i26.09Abstract
En el presente artículo se reflexiona sobre el papel que la escuela tiene ante la Educación Intercultural y la responsabilidad que asume con el contexto que envuelve a determinadas poblaciones étnicas. En este proceso, el Educador Social sirve de enlace entre la tarea educativa dentro de la escuela y la cultura propia de la comunidad.
Downloads
References
APPLE, M. (1987). Educación poder. Madrid: Paidós-MEC.
CIDE (1992). Las desigualdades en la educación en España. Madrid: MEC.
FERNÁNDEZ PÉREZ, M. (1988). La profesionalización del docente. Madrid: Escuela Española.
ELLIOT, J. (1990). La investigación-acción en educación. Madrid: Morata.
GIROUX, II. (1990). Los profesores como intelectuales. Hacia una pedagogía crítica del aprendizaje. Barcelona: Paidós-MEC.
GIROUX, H. y FLECHA, R. (1992). Igualdad educativa y diferencia cultural. Barcelona: El Roure.
JORDAN, J.A. (1992). L'Educació Multicultural. Barcelona: Ceac. Lynch, J. (1989). Multicultural education in a global society. Londres: The Falmer Press.
MEC. (1990). Proyectos de compensación educativa en centros de E.G.B. Madrid: Dirección General de F.P. Reglada y de Promoción Educativa, Centro de Publicaciones del MEC.
PÉREZ, A. y GIMENO, J. (1992). Comprender y transformar la enseñanza. Madrid: Morata.
SARRAMONA, J. y UCAR, X. (1988). Arees D’intervenció en Educació Social. Educar, vol. 13, 7-15.
VILLAR ANGULO, L.M. (1992): Formación del profesorado en la perspectiva de la educación intercultural en Europa. Bordón, 44, 59-74.
WILLIS, P. (1988). Aprendiendo a trabajar. Cómo los chicos de la clase consiguen trabajos de la clase obrera. Madrid: Akal.
ZABALZA, M.A. (1992). Implicaciones curriculares de la educación intercultural. Bordón, 44, 45-58.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-03-04
Published 2021-05-08
- Abstract 1180
- PDF (Español (España)) 289