Internet y educación ambiental: una relación controvertida
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2000.i41.08Abstract
En este artículo se analiza la posible aportación de Internet a la Educación Ambiental y se proporciona un repertorio básico de direcciones para facilitar a los profesores y a los alumnos la búsqueda de información relativa al medio y a la problemática ambiental.
Downloads
References
BALLESTEROS, C. y LÓPEZ MENESES, E. (1998). Educación y Nuevas Tecnologías: Un diálogo necesario y una realidad evidente. En Cebrián, M. y otros (Coord.), Creación de materiales para la Innovación Educativa con Nuevas Tecnologías. EdutecS97. Málaga: I.C.E. http://www.ice.uma.es
BARAJAS, M. y SIMÓ, N. (1994). Multimedia en la escuela. ¿Para qué y cómo? Cuadernos de Pedagogía, 230, 23-27.
CAÑAL, P. y GARCÍA, J.J. (1996). La Educación Ambiental en el proyecto curricular Investigando Nuestro Mundo (12-16). La Educación Ambiental en Andalucía. Actas del II Congreso Andaluz de Educación Ambiental. Consejería de Medio Ambiente. Junta de Andalucía.
ESSEBBAG, C. y LLOVET, J. (1995) Internet. Madrid: Anaya Multimedia. http://www.Anaya-Multimedia.es
POZUELOS, EJ. y TRAVÉ, G. (1997). La educación ambiental en el currículum integrado de la enseñanza obligatoria. En Cañal y otros, Investigar en la escuela: elementos para una enseñanza alternativa. Sevilla: Díada.
ROMERO, J. (2000). Tradiciones pedagógicas, rutinas escolares y recursos informáticos en la enseñanza de las Ciencias Sociales. Investigación en la Escuela, 40, 107-113.
SALINAS, J. (1999). Las redes en la enseñanza. En Cabero, J. (coord.), Bartolomé, A., Marqués, P, Martínez, F. y Salinas, J., Medios audiovisuales y nuevas tecnologías para la formación en el siglo XXI. Murcia: DM.
VÁZQUEZ, M.A. (1994) Las autopistas de la información y el nuevo homo media futuro. Vela Mayor. I (4), 61-72.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-01-28
Published 2021-05-05
- Abstract 257
- PDF (Español (España)) 55