La prensa como instrumento didáctico para la investigación y el aprendizaje significativo
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2000.i41.06Abstract
En primer lugar, el artículo propone el uso de la prensa en la escuela como un medio de investigación escolar y como un eje de transversalidad. A continuación se expone una experiencia de edición de una revista escolar, como ejemplo de experiencia de globalización.
Downloads
References
BORREGO DE DIOS, C. (1999). Desarrollo socio-personal y moral: la cara interna de la educación global. Investigación en la Escuela. 37, 85-98.
CAÑAL, P. (1999). Investigación escolar y estrategias de enseñanza por investigación. Investigación en la Escuela. 38, 15-36.
FERIA, A. (1994). Unidades didácticas de prensa en Educación Primaria. Huelva, Grupo Pedagógico Andaluz "Prensa y Educación".
LA CUEVA, A. (1999). La investigación en la escuela necesita otra escuela. Investigación en la Escuela. 38, 5-13.
TRAVÉ, G. (1999). Superar la disciplinariedad y la transversalidad simple: hacia un enfoque basado en la educación global. Investigación en la Escuela. 37, 5-13.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-01-28
Published 2021-05-05
- Abstract 122
- PDF (Español (España)) 55