Aprendiendo a decidir cuál es la escuela que queremos
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2012.i77.04Abstract
Este artículo narra el entramado de vivencias y emociones que experimentan un grupo de alumnos y alumnas de 4 años y su maestra ante la pregunta de cuál es la escuela que queremos. Todo empieza a tener sentido cuando empezamos a construir de forma colectiva los acuerdos de clase, queremos una escuela bonita, con espacios de patio grandes, piscinas y donde no nos tengamos que levantar tan temprano. La construcción de una maqueta y la elaboración de un mural serán las producciones para darlo a conocer.Downloads
References
GARCÍA PÉREZ, F. F. y PORLÁN, R. (2000). El Proyecto IRES (Investigación y Renovación Escolar). Biblio 3W. Revista Bibliografía de Geografía y Ciencias Sociales, nº 205 (16 de febrero de 2000). http://www.ub.es/geocrit/b33w-205.htm (consultado el 8 de enero de 2012).
LOUGHLIN, C. E. y SUINA, J. H. (2002). El ámbiente de aprendizaje: Diseño y organizzación. Madrid: Morata.
MARIANO, F. J. y CABELLO, M. A. (2002). El mural en Educación Infantil. Kikirikí. Cooperación educativa, 66, 72-75.
MERCER, N. (1997). La construcción guiada del conocimiento: El habla de los profesores y alumnos. Barcelona: Paidós.
TONUCCI, F. (1990). Con ojos de nio. Buenos Aires: Barcanova Educación.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2018-11-21
Published 2012-09-01
- Abstract 142
- PDF (Español (España)) 63