La escuela que queremos, un lugar abierto al mundo
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2012.i77.03Abstract
El artículo trata de reflejar la emocionante experiencia que vivieron un grupo de 25 escolares de tercer curso de Educación Infantil y su maestra, al preparar una Jornada a la que asisten para decir qué escuela desean y cómo se aprende en ella. Les acompañaremos en los avances y dificultades que les supuso comunicar y representar sus propias ideas para ser entendidos por los asistentes.Downloads
References
DÍEZ NAVARRO, C. (1998). La oreja verde de la escuela. Trabajo por proyectos y vida cotidiana en la escuela infantil. Madrid: Ediciones de la Torre.
GARCÍA PÉREZ, F.F. (2000). Un modelo didáctico alternativo para transformar la educación: el Modelo de Investigación en la Escuela. Scripta Nova, nº 64 (15 de mayo de 2000). (consultado el 15 de enero de 2012).
HERNÁNDEZ, F. (2004). Pasión en el proceso de conocer. Cuadernos de pedagogía, 332, 46-51.
HERNÁNDEZ, F. y VENTURA, M. (2008) La organización del currículum por proyectos de trabajo. El conocimiento es un caleidoscopio. Barcelona: Octaedro.
PORLÁN, R. y MARTÍN, J. (1997). El diario del profesor. Un recurso para la investigación en el aula. Sevilla: Díada.
TONUCCI, F. (2002). Cuando los niños dicen BASTA. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2018-11-21
Published 2012-09-01
- Abstract 194
- PDF (Español (España)) 138