Nuestra aproximación a la enseñanza y al aprendizaje de las Ciencias Naturales: un cuestionamiento
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1988.i06.05Abstract
En este artículo presentamos algunas reflexiones sobre la experiencia llevada a cabo junto a profesores en activo de la escuela primaria en México. Esta experiencia hizo que nos cuestionáramos nuestra forma de aproximación a la realidad educativa de los procesos que se dan en la enseñanza-aprendizaje de las Ciencias Naturales.Downloads
References
EZPELETA, J. (1.980). Modelos educativos: Notas para un cuestionamiento, Cuadernos de Formación Docente Nº 13. Escuela Nacional de Estudios Profesionales Acatlán, México.
EZPELETA, J. (1.986). La escuela y los Maestros: Entre el supuesto y la Deducción. Cuaderno DIE, México.
GIORDAN, A. (1.982). La enseñanza de las ciencias. Siglo XXI, España.
JACKSON, P. (1.975). La vida en las aulas. Marova, Madrid.
CANDELA Mª ANTONIA; LEON, A.L y VENEGAS, N. (1.987). Módulo científico-tecnológico. Plan de Actividades Culturales de Apoyo a la Educación Primaria. SEP, México.
REMEDI, E. (1.980). El maestro entre el contenido y el método Tecnología Educativa. Universidad de Querétaro, México.
REMEDI, E. (1983). La identidad de una actividad: Ser maestro. Documentos DIE, México.
ROCKWELL, E. (1.985). Ser maestro, estudios sobre el trabajo docente. El Caballito/SEP, México.
ROCKWELL, E; MERCADO, (1.986). La escuela lugar del trabajo docente. Descripciones y debates. Cuadernos de Educación DIE, México.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-06-04
Published 2021-05-09
- Abstract 95
- PDF (Español (España)) 43