La huerta, un espacio para investigar
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1990.i12.05Abstract
La huerta escolar puede ser usada como uno de los posibles ejes del entorno natural, ya que permite a los chicos explorar e investigar los fenómenos de la naturaleza, y sobre todo aprender a respetarla y cuidarla. Es el “laboratorio” más apropiado que hemos encontrado para desarrollar gran parte de los contenidos de las ciencias naturales y superar algunos de los obstáculos que implican salidas fuera del ámbito de las escuelas urbanas.
Downloads
References
BENLLOCH, M. (1984). Por un aprendizaje constructivista de las ciencias. Aprendizaje Visor. Barcelona.
CAÑAL, P.; GARCIA, J.; PORLAN, R. (1981). Ecología y escuela. Laia. Barcelona.
CENTRO DE EDUCACION Y TECNOLOGIA. (1983). El huerto familiar intensivo. Santiago de Chile.
CRONQUIST, A. (1977). Introducción a la botánica. Compañía Editorial Continental. México.
GEGA, P. (1980). La enseñanza de las ciencias naturales en la escuela primaria. Paidós. Barcelona.
GERBE, V. (1981). Tu huerto biológico. CEDEL. Barcelona.
Secretaría de Educación de la MCBA - Coordinaci6n General de Actividades Científicas. (1988). Material de apoyo para docentes. Buenos Aires.
GOMEZ GRANELL, C. (1988). "Interacción y educación ambiental. Representaciones infantiles". En MORENO, M. y otros: Ciencia, aprendizaje y comunicación. Laia. Barcelona.
SALINAS, M.; SANCHEZ, C. (1988). Agricultura orgánica en pequeña escala. CETAL Ediciones. Valparaíso.
UNESCO (1979). Nuevo manual de la UNESCO para la enseñanza de las ciencias. Edhasa. Barcelona.
UNICEF: Cómo hacer una huerta. Buenos Aires.
UNICEF: (1987). Conservación de alimentos y obtención de semillas. Buenos Aires.
VILLE, C. (1978). Biología. Interamericana. México.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-04-22
Published 2021-05-09
- Abstract 1241
- PDF (Español (España)) 201