La construcción mental de los patrones y ritmos de la evolución biológica: La Baraja Evolutiva
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1991.i13.11Abstract
-Downloads
References
CARRILLO, L. (1990). "Introducci6n al concepto de «Tiempo» en Geología y Biología". Investigación en la Escuela, 11, pp. 93-94.
JIMENEZ ALEIXANDRE, M .P. (1990). Los esquemas conceptuales sobre la Natural: análisis propuestas para un cambio conceptual. Tesis doctoral inédita, Universidad Complutense.
JIMENEZ ALEIXANDRE, M.P. (en prensa). Thinking about theories with theories?: a classroom study with natural selection. Intern, J. Sc. Educat.
JIMENEZ ALEIXANDRE, M.P. (en prensa). Cambiando las ideas sobre el cambio biológico. Enseñanza de las Ciencias.
LASZLO, E. (1988). Evolución: la gran síntesis. Espasa Calpe, Barcelona.
SEQUEIROS, L (1988). Evolución. La aventura de la vid" en el Universo. Diaporama-VHS, memoria 58 pp. CEP-Úbeda.
SEQUEIROS, L. (1989). Atlas de los Fósiles. Jover, Barcelona.
SEQUEIROS, L., GOZALVO, M.S., BIEDMA, M.R. Y ESPINA, A. (1986). Programación integrada interdisciplinar de la evolución geobiológica. Objetivos y metodología. IV Simposium sobre enseñanza de la Geología, pp. 275-285.
SEQUEIROS, L. Y MARTINEZ URBANO, M. (1990). "Representaciones mentales" de los alumnos de primaria y secundaria sobre la Vida del Pasado. Revista de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales, 3, 43-53.
SEQUEIROS, L. Y MARTINEZ URBANO, M. (en prensa). Evolución y persistencia de las representaciones mentales: la creación del mundo y el origen del hombre. Investigación en la Escuela.
SIMPSON, G.G. (1988). Fósiles y Evolución. Scientific American.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-04-04
Published 2021-05-09
- Abstract 63
- PDF (Español (España)) 24