Wilfred Carr
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1991.i14.07Abstract
Wilfred Carr, profesor de Universidad de Sheffield (Reino Unido), comienza a ser conocido en los medios universitarios y educativos españoles a raíz de la publicación en 1988 de su libro "Teoría Crítica de la Enseñanza " (Ed. Martínez Roca, Barcelona) del que es coautor junto Stephen Kemmis. El planteamiento de una nueva perspectiva que añade dimensión ideológica y social al cambio educativo, a la formación de los profesores y al papel de la investigación educativa en estos procesos de transformación convierte a estos autores en una referencia obligada en casi todos los programas relacionados con la formación de universitarios, profesores y formadores de profesores. Por este motivo es invitado a participar en las "VII Jornadas de Estudio sobre la Investigación en la Escuela " (Sevilla, 1990), publicándose posteriormente en esta revista el trabajo presentado en las mismas (Cambio educativo y desarrollo profesional. Investigación en la Escuela, nº 11, pp. 3-11). Aprovechamos la ocasión para hablar sobre su experiencia en la formación de docentes, el modo en que sus ideas son puestas en práctica u reinterpretadas por los profesores, hemos seleccionado y reelaborado algunas de las más significativas, evitando aquellos giros más propios de un lenguaje coloquial y añadiendo algunas notas que facilitan una mejor comprensión del texto.
Downloads
References
CARR, W. (1980). The gap between theory and practice. Journal of Further and Higher Education, vol. 4, nº 1, pp. 60-69.
CARR, W. (1985). Philosophy, values and educational science. Journal of Curriculum Studies, vol. 17, nº 2, pp. 119-132.
CARR, W. (1986). Problems Mixed Ability Teaching. School Curriculum and Development Comitee/HMSO, Cardiff.
CARR, W. y KEMMIS, S. (1988). Teoría crítica de la enseñanza investigación acción en la formación del profesorado). Martínez Roca, Barcelona.
CARR, W. (1990). Cambio educativo y desarrollo profesional, Investigación en la Escuela, nº 11, pp. 3-11.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-04-01
Published 2021-05-09
- Abstract 4249
- PDF (Español (España)) 311