Investigando el adverbio, ese desconocido
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1992.i16.04Abstract
En este artículo se plasma la investigación que llevaron a cabo estudiantes de primer curso de la Escuela U. de Magisterio de Lleida (Lérida) con el objeto de averiguar las causas de su desconocimiento del adverbio y de que aquélla, al mismo tiempo, les sirviera de introducción a una metodología científica, a la que tan poco acostumbrados están. El predominio dado al significado en la EGB resulta fundamental para explicar los resultados obtenidos. Por otra parte, con la formulación de hipótesis el alumno se da cuenta de la posible razón de sus carencias, con lo que la orientación didáctica se clarifica también. Ellos mismos realizarán propuestas para paliar el problema.
Downloads
References
BUNGE, M., (1980). Epistemología. Ariel, Barcelona.
FERNANDEZ, S. (1983). Didáctica de la Gramática. Narcea, Madrid.
GIORDAN, A., (1985). Interés didáctico de los errores de los alumnos. Enseñanza de las Ciencias, 3 (1).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-03-27
Published 2021-05-09
- Abstract 147
- PDF (Español (España)) 22