Cómo conciben, perciben y valoran su entorno los escolares zaragozanos
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1993.i20.04Abstract
Los escolares continúan, en gran parte, identificando medio ambiente con "lo verde". Aunque siguen preocupados por el estado de deterioro y contaminación de su entorno, la problemática social ha perdido posiciones. Están dispuestos a la acción, a pesar de que el tratamiento de los problemas ambientales en sus clases no sea algo cotidiano.
Downloads
References
BRONFENBRENNER, U. (1987), La ecología del desarrollo humano, Paidós, Barcelona.
CAÑAL, P., GARCIA, E. Y PORLAN, R. (1981), Ecología y escuela, Laia, Barcelona
FODOR, J.A. y PYLYSHYN, Z.W. (1986), "¿En qué medida es directa la percepción visual?". En Percepción y computación, Pirámide, Madrid.
GARCIA, J.E. (1987), "La interacción con el medio en relación con la investigación en la escuela", Rev. Investigación en la Escuela núm. 1, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Sevilla.
GARCIA-ALBEA, J.E. (1986) (Coord.), Percepción y computación, Pirámide, Madrid,
GIBSON, J.J. (1986), '"La teoría de la extracción de la información y sus consecuencias". En Percepción y computación, Pirámide, Madrid.
GIORDAN, A. et SOUCHON, C. (1991), Une Education pour I 'environnement, Z'Editions, Nice.
HOLLANDER, E. (1982), Principios y métodos de psicología social, Amorrortu Ediciones, Buenos Aires.
MARCEN, C. (1989), La Educación Ambiental en la Escuela: ICE de la Universidad de Zaragoza.
MARCEN et alt (1990), "Medio, desarrollo y aprendizaje", Investigación en la escuela núm. 12, Servicio de Publicaciones de la Universidad, Sevilla
MINISTERIO DE EDUCACION Y CIENCIA, Diseños Curriculares Base, Servicio de Publicaciones, Madrid.
POSTIC, M. (1982), La Relación Educativa, Narcea, Madrid.
SHAW, M. (1980), Dinámica de grupos, Herder, Barcelona,
UNESCO (1979), Tendencias de la Educación Ambiental, Paris.
WHYTE, Anne (1978), La perception de I'environnement: lignes directrices et méthodologiques pour les études sur le terrain, Col. Notes techniques du MAB 5, UNESCO, Paris.
ZAMORA, F., GASPAR, P. y MARCEN, C. (1981), "Percepción, valoración y modificación del medio ambiente en sus aspectos educativos", Rev. Obras Públicas núm. 283-284 de julio-agosto de 1981, Servicio de Publicaciones del Ministerio de Obras Públicas y Urbanismo, Madrid.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-03-20
Published 2021-05-09
- Abstract 144
- PDF (Español (España)) 31