Propuestas sobre el diseño de Unidades didácticas: "Técnica y Progreso en el siglo XX"
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1993.i21.06Abstract
Exposición y justificación de la Unidad didáctica "Técnica y Progreso en el siglo XX", haciendo un recorrido por las ideas más frecuentes entre los alumnos y alumnas, la posible problemática de trabajo y la caracterización, secuenciación y descripción de la propuesta de actividades.
Downloads
References
GARCIA PEREZ, Francisco F. y MERCHAN IGLESIAS, F. Javier (1993). "Una revisión de las problemáticas relevantes en el diseño de Proyectos Curriculares de Ciencias Sociales. Reflexiones desde la perspectiva del Proyecto IRES." En Grupo Aula Sete (Coords.) Proyectos Curriculares de Ciencias Sociales. (Educación Secundaria Obligatoria). ICE de la Universidad de Santiago de Compostela, Santiago Compostela.
GRUPO INVESTIGACIONm1 LA ESCUELA (1992). Proyecto Curricular "Investigación y renovación Escolar" (IRES) v.v.t.t. Diada, Sevilla.
MERCHAN IGLESIAS, F. Javier y GARCIA PEREZ, Francisco, F. (1991). "Una metodología basada en la idea de investigación para la enseñanza de la Historia." En Stvdia Paedagogica. Núm. 23, Salamanca.
MERCHAN IGLESIAS, F. Javier (1993). "la Historia en Proyectos Curriculares a partir del Decreto de Enseñanza Secundaria Obligatoria, área de CCSS, Geografía e Historia, de Andalucía". En Educación Abierta. Aspectos didácticos de Geografía e Historia (Hisoria). ICE de la Universidad de Zaragoza, Zaragoza.
MERCHAN IGLESIAS, F. J. (en prensa). "Las actividades en el diseño de unidades didácticas. Reflexiones en torno a un caso: Técnica y Progreso en el siglo XX. Aula de Innovación Educativa.
MERCHÁN, F.J. y GARCIA PEREZ, F.F. (en prensa). "La concepción de las Unidades Didácticas en el Proyecto IRES. Ideas para un debate." III Seminario sobre Desarrollo Curricular en el Área de CCSS, Geografía e Historia. Huesca.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-03-18
Published 2021-05-09
- Abstract 71
- PDF (Español (España)) 28