La alimentación humana como conocimiento escolar en la enseñanza primaria
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1994.i23.07Abstract
En este artículo se describe una propuesta para trabajar la alimentación humana en la enseñanza primaria. Dicha propuesta está basada en los fundamentos y principios del Proyecto IRES (Investigación y Renovación Escolar) y pretende ofrecer un ejemplo de cómo concebimos la organización de los contenidos y del trabajo escolar en general.
Downloads
References
ASTOLFI, J.PG DROUIN, A.M. (1986). Milieu. Aster, nº 3, 73-110.
BANET, E.; NUÑEZ, F. (1988). Ideas de los alumnos sobre la digestión: aspectos anatómicos. Enseñanza de las ciencias, 6 (1), 30-37.
BANET, E.; NUÑEZ, F. (1989). Ideas de los alumnos sobre la digestión: aspectos fisiológicos. Enseñanza de las ciencias, 7 (1), 35-44.
CAÑAL, P; GARCIA, J.EG PORLAN, R. (1982): Ecología y escuela. Barcelona: Laia
CRIDER, C. (1981). Children's conceptions of the body interior. En R. Bibace y M. Waslh. New directions for child development: Children's conceptions of health, illness and bodily functions. San Francisco: Jossey-Bass
CUBERO, R. (1989). Cómo trabajar con las ideas de los alumnos. Sevilla: Diada.
DANZINGER, K. (1958). Children's earliest conceptions of economic relationships (Australia). Journal of Social Psychology, 47, 231-240.
DELVAL, J. (1981). La representación del mundo social en el niño. Infancia y aprendizaje, 13, 35-67.
GARCIA, F.FG GARCIA, J E. (1992). "Investigando nuestro mundo". Cuadernos de Pedagogía, 209, 10-13.
MARTIN, J.; MACIAS, M.O.(1992): "La alimentación humana". Cuadernos de pedagogía, 203, 46-53.
PORLAN, R. (1993): Constructivismo y escuela. Sevilla: Diada.
POZUELOS, F.J.; TRAVE, G. (1993): "Algunas ideas, hábitos y conductas de los alumnos y alumnas de educación primaria sobre alimentos y alimentación". Investigación en la Escuela, nº 21, 107-121.
TOULMIN, S. (1977). La comprensión humana. Vol.I: El uso colectivo y la evolución de los conceptos. Madrid: Alianza.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-03-12
Published 2021-05-08
- Abstract 233
- PDF (Español (España)) 97