Una experiencia deformación del profesorado en Educación Ambiental basada en la investigación de problemas ambientales
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1995.i27.10Abstract
Este artículo expone el modelo de cursos de iniciación a la Educación Ambiental experimentado en la provincia de Málaga en el marco del Programa ALDEA de la Junta de Andalucía. El contenido de estos cursos se centra en la investigación de un problema ambiental por parte de los asistentes y su traslado al aula.
Downloads
References
BENITEZ, M. y CARDENETE, S. (1994). Pezqueñines no, gracias. Actas del II Congreso Andaluz de Educación Ambiental (Resumen provisional). Junta de Andalucía, Sevilla.
CANO MARTINEZ, M.l. (1994). La formación del profesorado en Educación Ambiental; hacia la construcción de nuevos modelos de formación. Actas del II Congreso Andaluz de Ed. Ambiental (Resumen provisional). Junta de Andalucía, Sevilla, pp. 125-127.
DEL CARMEN, L. (1988). Investigación del medio y aprendizaje. Barcelona: Graó.
GIARDELLO, G. y CHIESA, B. (1977). Els instruments per a la recerca. Barcelona: Avance,
NADAL, M. y PUJOL, J. (1983). El medi a l'escola, Barcelona: Graó.
SAUVE, L. (1992): Elements d’une théorie du design pédagogique relative I ‘environnement Thèse doctoral présentée à I ‘Université du Quebec Montréal (Canadá).
SAUVE, L. (1993). Education relative à environnement: représentations et modes d'intervention. Environnement et Société, nº 11: Education relative I ‘environnement. Pour un débat institutionnel et méthodologique. Fondation Universitaire Luxembourgeoise, Arlon (Bélgica).
UNESCO (1993). Educación Ambiental: principios de enseñanza y aprendizaje. Cuadernos del PIEA, nº 20. Bilbao: Libros La Catarata.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-02-25
Published 2021-05-07
- Abstract 96
- PDF (Español (España)) 44