Autoformación en el CEP de Leganés: una visión personal
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1996.i29.06Abstract
Los firmantes de este artículo hemos desempeñado la labor de asesores de formación en el Centro de Profesores (CEP) de Leganés. El equipo pedagógico desarrolló durante dos cursos un proceso de autoevaluación del CEP y autoformación del equipo. Actualmente ninguno de nosotros continúa en el CEP, así pues, desde una cierta distancia, en estas páginas presentaremos brevemente "nuestro" punto de vista sobre el proceso, con la esperanza de que alguien pueda encontrar en ellas motivo para el debate, la reflexión o un reflejo de sus propias vivencias.
Downloads
References
HERNÁNDEZ, F. (1994). "El estado de la cuestión”. Cuadernos de Pedagogía, nº 226, 72-73.
MINISTERIO DE EDUCACION Y CIENCIA (1989). Plan de Investigación Educativa y Formación del Profesorado.
PORLAN, R. y otros (1991). El currículo para la formación permanente del profesorado (Proyecto IRES). Sevilla: Díada.
PORLAN, R. (1993). Constructivismo y escuela. Sevilla: Díada.
YUS RAMOS, R. (1993). Entre la calidad y la cantidad. Cuadernos de Pedagogía, nº 220, 64-77.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-02-20
Published 2021-05-07
- Abstract 50
- PDF (Español (España)) 22