Evaluación de la actividad formativa de un centro de profesores
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1996.i30.05Abstract
Vamos a describir aquí un proyecto, actualmente en desarrollo, cuyo objetivo principal es evaluar las actividades formativas desarrolladas por un Centro de Profesores de la provincia de Sevilla, para respaldar la decisión sobre si es conveniente mantener la política formativa que se ha seguido hasta el momento o si es más conveniente modificarla en algún sentido. Dicho proyecto tiene que ver con la demanda planteada por el equipo directivo del C.E.P. a nuestro equipo de investigación. En su base hay un cierto descontento respecto a los cursos tradicionalmente impartidos y una hipótesis formulada por el personal del C.E.P. acerca de la mejor adecuación de las actividades de autoformación respecto a las necesidades formativas de los profesores. Este proyecto tiene pues el propósito de contribuir a la toma de decisiones sobre la manera más idónea de articular ambos enfoques.
Downloads
References
ANGULO RASCO, F. (1988) La evaluación de programas sociales. De la eficacia a la democracia. Revista de educación, 286.
CORONEL LLAMAS, LOPEZ YAÑEZ y SANCHEZ MORENO (1994) Para comprender las organizaciones escolares. Ocho temas básicos. Sevilla. Repiso Libros.
SANTOS GUERRA (1988) La evaluación cualitativa de planes y centros de perfeccionamiento de profesorado: Una forma de mejorar la profesionalidad docente. Investigación en la Escuela, 6, 21-39.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-02-18
Published 2021-05-07
- Abstract 66
- PDF (Español (España)) 49