La formación inicial de maestros sobre los contenidos escolares. El caso del cambio químico
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1998.i35.02Abstract
En este trabajo se trata de describir, analizar y valorar el programa de formación inicial sobre los contenidos escolares que desarrollamos con futuros maestros de Educación Primaria. Más concretamente, sobre los cambios químicos que se incluyen en el currículo oficial de los alumnos (6-12 años) dentro del estudio de los materiales y sus propiedades.
Downloads
References
AZCÁRATE, P.; MARTÍN DEL POZO, R. y PORLÁN, R. (1997). Una perspectiva epistemológica para analizar y transformar la formación inicial del profesorado. Enseñanza de las Ciencias, Número Extra. V Congreso, 21-22.
GRUPO INVESTIGACIÓN EN LA ESCUELA. (1991). Proyecto curricular "Investigación y Renovación Escolar" (IRES). (4 Volúmenes). Sevilla: Díada.
MARTÍN DEL POZO, R. (1992). La formación inicial del profesorado en el proyecto Curriculares. Sevilla: Díada.
MARTÍN DEL POZO, R. (1994a). Tentative de définition d'un savoir professionnel sur le changement chimique des enseignants. Aster, 18, 217-240.
MARTÍN DEL POZO, R. (1994b). El conocimiento del cambio químico en la formación inicial del profesorado. Estudio de las concepciones disciplinares y didácticas de los estudiantes de Magisterio. Tesis doctoral. Universidad de Sevilla.
MARTÍN DEL POZO, R. (1995). El conocimiento escolar y profesional del cambio químico en el diseño curricular Investigando Nuestro Mundo. Investigación en la Escuela, 27, 39-48.
PORLÁN, R. y otros. (1996). Conocimiento profesional deseable y profesores innovadores: fundamentos y principios formativos. Investigación en la Escuela, 29, 23-38.
PORLÁN, R. y MARTÍN DEL POZO, R. (1996). Ciencia, profesores y enseñanza: unas relaciones complejas. Alambique, 8, 23-32.
PORLÁN, R.; RIVERO, A. y MARTÍN DEL POZO, R. (1997). Conocimiento profesional y epistemología de los profesores I: Teoría, métodos e instrumentos. Enseñanza de las Ciencias, 15(2), 155-171.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-02-04
Published 2021-05-07
- Abstract 78
- PDF (Español (España)) 39