Investigación-acción y asesoría como acompañamiento: una experiencia colectiva de desarrollo profesional
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1999.i38.08Abstract
Revisar reflexiva y críticamente la experiencia de la asesoría realizada en un colectivo de profesores que investigan en su aula y su escuela, es el propósito de este trabajo, presentado en el III Seminario Nacional para la Formación en la Asesoría desde los Colectivos TEBES (Universidad Pedagógica Nacional, México), en noviembre de 1998.
Downloads
References
CARR, W. y KEMMIS, S. (1998). Teoría crítica de la enseñanza. Madrid: Martínez Roca.
GRUNDY, S. (1994). Producto o praxis del curriculum. Trad. de Pablo Manzano. 2ª. Edición. Madrid: Morata.
KEMMIS, S. (1993). "La formación del profesor y la creación y extensión de comunidades críticas de profesores", en Investigación en la Escuela, número 19. Pp. 15-38. Sevilla: Díada Editora.
KEMMIS, S. y MCTAGGART, R. (1992). Como planificar la investigación acción. Barcelona: Laertes.
PORLÁN, R. y MARTÑ, J. (1991). El Diario del Profesor. Un recurso para la investigación en el aula. Sevilla: Díada Editora.
STENHOUSE, L. (1993). La investigación como base de la enseñanza. (Selección de textos por J. Rudduck y D. Hopkins). Madrid: Morata.
UNDA, M. del P. (1998). "Los maestros, las innovaciones y las redes en el espacio de lo no domesticado". Ponencia presentada en el Primer Encuentro Estatal de Experiencias Educativas Innovadoras en Educación Básica y Formación de Docentes. Oaxaca, Oax.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-01-31
Published 2021-05-07
- Abstract 100
- PDF (Español (España)) 67