Investigación desde la escuela y formación del profesorado
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1999.i38.07Abstract
En este artículo analizamos las relaciones entre la investigación educativa y la formación del profesorado. Describimos el caso de 12 asesores del Centro de Profesores de Valencia que trabajan con 101 profesores, organizados en 14 grupos, en un período de dos años escolares. Después de este tiempo queremos presentar algunas conclusiones sobre las posibilidades de aplicar la innovación didáctica en las aulas.
Downloads
References
ESCUDERO MUÑOZ, J.M. (1987). La investigación-acción en el panorama actual de la investigación educativa: algunas tendencias. Revista de Innovación e Investigación Educativa, Universidad de Murcia, núm. 3; pp. 5-40
ELLIOTI*, J. et al. (1986). Investigación-acción en la escuela. Valencia: Conselleria de Cultura, Educació i Ciencia.
ELLIOTT, J. et al. (1986). La Investigación-acción en educación. Madrid: Morata.
KEMMIS, S. MC TAGGART, R. (1988). Cómo planificar la investigación-acción. Barcelona: Laertes.
SEMINARI D'INVESIIGACIÓ, (1997). Investigar des de I'escola, Tabarra y CEP de Valencia.
SOLBES J. (1988) Investigació, formación del profesorado y calidad de la enseñanza, Enseñanza de las Ciencias, 6 (1), 82.
SOLBES, J. TRAVER, M. (1996). La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y química, Enseñanza de las Ciencias, 14 (I), 103-113.
SOUTO, X. M., PÉREZ, P., RAMÍREZ, S. (1997). ¿Cómo abordar los problemas ambientales y sociales desde el aula?, Proyecto GEA-CLÍO, Valencia: Nau Llibres.
SOUTO, X. M. CERDÁ, R. (comp.) (1998). Los grupos de trabajo y la innovación didáctica. Valencia: Federació d'Ensenyament CC.OO. del P.v.
SOUTO, X. M. CERDÁ, R. (comp.) (1998). Los retos de la enseñanza de la geografía e historia del siglo XXI. Valencia: Federació díEnsenyament CC.OO. del P.V.
ZIMAN, J. (1986). Introducción al estudio de las ciencias. Barcelona: Ariel.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-01-31
Published 2021-05-07
- Abstract 147
- PDF (Español (España)) 67