Enseñando a los futuros maestros y maestras a enseñar Conocimiento del Medio: intenciones y dificultades
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2000.i42.02Abstract
En este artículo se relata de manera detallada el desarrollo de las clases de la autora en el ámbito de la formación inicial del profesorado, en concreto en la asignatura "Conocimiento del Medio y su Didáctica". Se presta especial atención a las ideas y obstáculos que manifiestan los estudiantes en relación a cada una de las problemáticas trabajadas.
Downloads
References
AZCÁRATE, P. (1999). Metodología de enseñanza. Cuadernos de Pedagogía 276, 72-78.
CUBERO, R. e IGNACIO, M.J. (1995). Construcción del conocimiento en el aula: procesos de aprendizaje. En AA.VV.: Materiales didácticos. Sevilla: ICE de la Universidad de Sevilla.
GARCÍA DÍAZ, J.E. (1999). Las ideas de los alumnos. Cuadernos de Pedagogía 276, 58-64.
GIORDAN, A. y SOUCHON, Ch. (1995). La educación ambiental: guía práctica. Sevilla: Díada.
MARTIN DEL POZO, R. (1999). Las materias escolares. Cuadernos de Pedagogía 276, 50-56.
PORLÁN, R. (1999). Formulación de contenidos escolares. Cuadernos de Pedagogía 276, 65-70.
PORLÁN, R. y RIVERO, A. (1998). El conocimiento de los profesores. Sevilla: Díada.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-01-25
Published 2021-05-05
- Abstract 191
- PDF (Español (España)) 111