¿Debe informar la escuela en la sociedad de la información?
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2001.i43.02Abstract
Ante la pregunta que plantea este artículo, se ofrece una respuesta inicialmente positiva. Se valora la aportación que potencialmente pueden realizar los nuevos medios de comunicación, en la medida en que éstos hacen una contribución efectiva al desarrollo de las capacidades y valores personales que deben caracterizar a una nueva cultura, aún por elaborar.
Downloads
References
BAUMAN, Z. (1996). Modernidad y ambivalencia. En: GIDDENS, A., BAUMAN, Z., LUHMANN, N. y BECK, U., Las consecuencias perversas de la modernidad. Barcelona: Anthropos.
BECK, U. (1998). La sociedad del riesgo. Barcelona: Paidós.
BECK, U.; GIDDENS, A. y LASH, S. (1997). Modernización reflexiva. Madrid: Alianza.
BELL, D. (1976). El advenimiento de la sociedad postindustrial. Madrid: Alianza.
ECHEVERRIA, J. (1999). Los señores del aire: telépolis y el tercer entorno. Barcelona: Destino.
GIDDENS, A. (1993). Consecuencias de la modernidad. Madrid. Alianza.
GIMENO, J. (1999). El profesorado y la sustancia de la educación: La reivindicación de la competencia cultural. Kikiriki, Núm. 52. Marzo-Mayo. Págs. 25-30.
MARGOLIS, M. (2000). Using the Internet for teaching and research: a political evaluation. En:
COLE, R.A. (Ed.). Issues in web-bascd pcdagogy. A critical primer. Londres. Grenwood Press.
WOLTON, L) (2000). Internet ¿Y después? Barcelona: Gedisa.
ZAID, G. (1996). Demasiados libros. Barcelona: Anagrama.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-01-24
Published 2021-05-05
- Abstract 133
- PDF (Español (España)) 65