Niñas inmigrantes: construcción de sus identidades y expectativas de futuro
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2008.i64.08Abstract
Se presenta un estudio centrado en la reconstrucción del momento vital de dos chicas inmigradas de diferente procedencia sociogeográfica y en edad preadolescente. Un momento donde se entrecruzan diversos factores y variables que están incidiendo en la construcción de su identidad y expectativas de futuro. La importancia radica en la concesión de voz propia a estas chicas, tratando de comprender lo personal como inicio de la investigación y como proceso emergente a partir del cual se analizan otros factores de influencia y las interacciones entre ellos.Downloads
References
DECRETO 72/1996, de 20 de Febrero, por el que se regulan los criterios de admisión de alumnos y alumnas en los Centros docentes públicos y concertados de la Comunidad Autónoma de Andalucía, a excepción de los universitarios (BOJA, 32, 12-3-1996).
MALAAUF, A. (1999): Les identitats que maten. Barcelona: La campana.
TADEU DA SILVA, T. (2001): Espacios de identidad. Barcelona: Octaedro.
FERNÁNDEZ, J. M. (1999): Manual de política y en legislación educativas. Madrid: Síntesis.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2018-12-12
Published 2008-04-01
- Abstract 65
- PDF (Español (España)) 34