¿Qué es ser niño? ¿Qué es ser niña? Decídelo tú
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2008.i66.07Abstract
La identidad personal respecto a la opción sexual presenta en la actualidad perfiles que hasta hoy no aparecían de forma explícita y sincera y menos en el marco escolar. En este artículo se presenta una experiencia que aborda esta cuestión desde un proyecto de trabajo que incluye para su estudio conocimientos muy diversos y complementarios.Downloads
References
CAÑAL, P.; POZUELOS, F. J. y TRAVÉ, G. (2005). Proyecto curricular Investigando Nuestro Mundo. Bases y Fundamentos. Sevilla: Díada Editora.
GONZÁLEZ GARCÍA, J. (2007). ¿Qué sabemos de las narraciones infantiles como construcción social? Investigación en la Escuela, 62, 75-86
POZUELOS, F. J. (2007). Trabajo por proyectos en el aula: descripción, investigación y experiencias. Morón (Sevilla): Publicaciones MCEP
RAMOS, J. (2004). ¡Están construyendo un avispero en la ventana! Cooperación Educativa Kikirikí, 71-72
VALCUENDE, J. M. y BLANCO, J. (2003). La construcción cultural de las masculinidades. Madrid: Talasa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2018-12-06
Published 2008-12-01
- Abstract 88
- PDF (Español (España)) 475