El aprendizaje del Francés en una escuela-museo
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2010.i70.06Abstract
El Instituto de Secundaria José María Infantes (Utrera, Sevilla) es, desde hace unos años, una escuela-museo donde se exponen de forma permanente numerosas reproducciones de obras de arte realizadas, a tamaño original, por los propios alumnos del centro. Además, en torno a este proyecto se organizan visitas guiadas por los alumnos participantes en español, inglés y francés. A través de este artículo podremos conocer cómo nació la idea y cómo se articula la vida cotidiana de un centro de Secundaria en torno a este proyecto, en particular en relación con el aprendizaje del francés.Downloads
References
GUERRERO, J. y JIMÉNEZ, M. A. (2009). Cómo convertir el Instituto en un centro de arte. Comunicación en el II Simposio Edarte: Experiencias en Educación Artística y Visual y Nuevas Tecnologías. Sevilla. Publicado en actas del Congreso.
JIMÉNEZ, M.A. (2008). Museo escolar e inducción de roles en el alumnado. Comunicación presentada a las I Jornadas Andaluzas de Investigación e Innovación Educativa. Granada. Publicado en actas del Congreso.
JIMÉNEZ, M.A. (2009). El IES J.M. Infantes: experiencia educativa de un instituto de arte. Red Visual. Nº 8. http://www.redvisual.net/ index.php?option=com_content&task=view &id=102&Itemid=78
JIMÉNEZ M.A. y otros (2008). Creación de una Escuela Museo. Sevilla. Junta de Andalucía. Consejería de Educación. http://www. juntadeandalucia.es/averroes/html/adjun tos/2008/06/06/0003/EMuseo1.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2018-11-29
Published 2010-04-01
- Abstract 78
- PDF (Español (España)) 44