The 360º strategy as a possible future for content generation. The case of Jelly Jamm
PDF (Español (España))

Keywords

360 grados
multisoporte
transmedia 360 grades
multiplatform
transmedia

How to Cite

Martínez García, M. Ángeles. (2022). The 360º strategy as a possible future for content generation. The case of Jelly Jamm. COMMUNICATION. International Journal of Audiovisual Communication, Advertising and Cultural Studies, 1(10), 176–186. https://doi.org/10.12795/comunicacion.2012.v01.i10.15
Views
  • Abstract 180
  • PDF (Español (España)) 78

Abstract

Nowadays the audiovisual sector is going through a multifactorial crisis that affects social, technical and economic issues, as well as regulations. Companies must adapt themselves to this new scenario in order not to lose business, influence or benefits. In this context the intensive multimedia and multiplatform use has become an urgent need. The design of products is being reorganized according to a “360 grades” perspective, combining creativity and intensive use of digital technologies in production and distribution areas. Jelly Jamm is an example of this, an animation series which is trying to become an international children´s brand.

https://doi.org/10.12795/comunicacion.2012.v01.i10.15
PDF (Español (España))

References

ACADEMIA DE LA TV (2010): “La industria audiovisual en España. Escenarios de un futuro digital”. Madrid, Fundación EOI – Escuela de Organización Industrial.

COCKTAIL ANALYSIS (201I): “Televidente 2.0”. Quinta oleada septiembre de 2011. Disponible en Internet (26.1.2012):

http://www.tcanalysis.com/2011/09/21/televidente-20-2011-tabletstelevision-conectada-y-redes-sociales-enriquecen-el-escenario-de-consumode-television/

FUNDACIÓN AUDIOVISUAL DE ANDALUCÍA (2011): Análisis diagnóstico de los perfiles profesionales emergentes vinculados a la innovación tecnológica. La mejora de la empleabilidad en la industria audiovisual de Andalucía. Sevilla, Fundación Audiovisual de Andalucía.

PÁGINA WEB DE EL COSMONAUTA.

Disponible en Internet (26.1.2012): http://elcosmonauta.es/

PÁGINA WEB DE IRON SKY

Disponible en Internet (26.1.2012): http://www.ironsky.net/

PÁGINA WEB DE JELLY JAMM.

Disponible en Internet (29.1.2012): http://www.jellyjamm.es

PRICEWATERHOUSECOOPERS (2011): “Global Entertainment and Media Outlook

-2015”. Duodécima edición.

Disponible en Internet (27.1.2012): http://www.pwc.es/es_es/es/publicaciones/informes-entretenimientomedios.jhtml

ROOTER ANALYSIS (2010): “Oportunidades de negocio de los derivados digitales para la industria de contenidos”. Madrid, Rooter Analysis.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2012 Mª Ángeles Martínez García

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...