Televisión en Internet. Introducción y prognosis de una revolución en el mercado audiovisual
Keywords:
Televisión, formatos, audiencia, nuevas tecnologías.Abstract
La evolución de los avances técnicos y la televisión por internet son el motor de un sector de la comunicación sumido en cambios constantes. La televisión en internet es el pilar más importante respecto a las estrategias de las empresas periodísticas que evalúan el mercado para poder plantear dinámicas acordes con estos avances. Es vital para el futuro de la comunicación el estudio del panorama de plataformas en la Red. Del estudio del estatus actual se pueden extraer datos que permitan evaluar un futuro en esas dinámicas que están revolucionando el sector audiovisual.
Downloads
Metrics
References
Arnanz, Carlos M., Fernández Baena, J. & Tucho, F. (2009). “La Televisión Digital Terrestre desde una
perspectiva comparada con la implantación de otras tecnologías: audiencias y servicios interactivos”. En Sphera
Publica Revista de Ciencias Sociales y de la Comunicación Número 9.
Burd, S. D. (2010). Systems Architecture . Boston. Course Technology.
Bustamante, E. (2008). La televisión digital terrestre en España. Por un sistema televisivo de futuro acorde con
una democracia de calidad. Madrid. Fundación Alternativas.
Castell, M. (2006). La Sociedad Red. Madrid. Alianza Editorial.
Contreras, J. y Palacio, M. (2001) La programación de televisión. Madrid: Síntesis.
García Castillejo, A. (2008): “La TDT en España. La televisión como acceso a la Sociedad de la Información y
del Conocimiento”. Revista Telos nº 74.
García Martínez, A; Parra Valcarce, D. & Rojo Villada, P. (2007). Tecnologías de la información en la producción
periodística. Madrid. Universitas.
Gómez Amigo, S. (2004) “Diez años de canales temáticos”. En GECA, pp. 210-219.
Hopkins, J. (2006). “Surprise! There’s a third YouTube co-founder”. En: USA Today, 20 de noviembre.
Parsons, P. R. (2008). Blue Skies: A History of Cable Televisions . Filadelfia. Temple University Press.
Ruano López, S. & Millán Paredes, T. (2005). “Los canales temáticos: una alternativa a la programación de los
canales generalistas”. En: Comunicar, nº 25.
Tucho, F. (2004). “El nuevo espectador de la televisión digital: mitos y realidades”. En: Seminario Internacional
Complutense “La Radio y la Televisión en la Europa Digital”
VV. AA. (2010). “Los canales temáticos de pago en España 2009. Conectados a la eficacia”. En: Conect
Factbook [http://www.conect.es/pdf/factbook_10.pdf]
VV. AA. (2008). “Encuesta panel de hogares 20ª oleada. 2º trimestre 2008 Abril-Junio.” En: Red.es, diciembre.
VV. AA. (2005). El Anuario de la Televisión en España. (1998-2004). Madrid. Geca Consultores.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación is an open access journal, which means that all content is freely available at no charge to the user or their institution. Users may read, download, copy, distribute, distribute, print, search or link to the full text of articles, or use them for any other lawful purpose, without seeking prior permission from the publisher or author. This definition of open access is in accordance with the Budapest Open Access Initiative (BOAI).
Unless otherwise noted, all content in the electronic edition is distributed under a "Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License". You can consult the informative version and legal text of the licence here. This should be expressly stated in this way where necessary.
In case of acceptance of the manuscript, the authors cede the rights of the work for its publication to Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International license contract (CC BY-NC-SA 4.0). The authors retain copyright and third parties are authorised to copy, distribute and make use of the work, provided they comply with the terms and conditions set out in the licence
- Cite the authorship and the original source of publication (journal, publisher and URL of the work).
- Do not use them for commercial purposes.
- If you remix, transform or create from the material, you must release your contributions under the same license as the original.
More information can be found at https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es
- Abstract 88
- PDF (Español (España)) 95