Prosumer attitude toward YouTube bumper advertising: An eye-tracking analysis

Authors

DOI:

https://doi.org/10.12795/Ambitos.2022.i56.09

Keywords:

eye Tracking, YouTube, prosumer, digital marketing, bumper Ads

Abstract

Since the Internet in a global way becomes public, an endless web of interconnections begins to weave that vanishes geographical borders, allowing ubiquitous access and multidirectional intercommunication. The benefits it brings with it favors access to information, communication and entertainment. In addition to technological progress, different platforms and mobile devices are being developed that create interactions and ecosystems governed by the immediate. Social networks emerge that allow not only connecting people and their families, social groups with common interests or values, but also personal development and the performance of different daily activities in terms of leisure, education or work. In this context, companies are also supported as they project and promote their brand, managing to give visibility to both large and small businesses and that users feel identified with it.

YouTube, being considered the most important video distribution platform in the world, offers the possibility of advertising through advertising bumpers: condensed videos of content due to their duration of 6 seconds and impossible to skip.

For this context, the present study records the eye tracking carried out by young university students living in Ciudad Juárez (Mexico) in a series of bumper ads, with the aim of making the areas of interest visible and, likewise, relating and recognizing the user's attitude to the advertised brand and purchase decision.

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Author Biographies

Betsy Vianney Arce Ponce, Universidad Autónoma de Ciudad Juárez

Betsy Vianney Arce Ponce es doctoranda del Doctorado en Diseño en la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez (Chihuahua, México), ha sido colaboradora del Cuerpo Académico Procesos Comunicativos y Tecnologías Emergentes (UACJ-CA-114). Es Licenciada en Diseño Gráfico y Maestra en Estudios y Procesos Creativos en Arte y Diseño por dicha Universidad. Actualmente es docente de Multimedia y Web y Experiencia de Usuario; áreas que trabaja desde la investigación. Cuenta con diez años de experiencia en la práctica profesional del Diseño en el área web, editorial, publicidad y marketing digital. Ha publicado diversos artículos científicos y participado en libros capitulares.

Dra. Gloria Olivia Rodríguez Garay, Universidad Autónoma de Ciudad Juárez

Gloria Olivia Rodríguez Garay es Doctora en Periodismo y Sociedad por la Universidad de Sevilla, Maestra en Industria Audiovisual por la Universidad Internacional de Andalucía y Licenciada en Ciencias de la Comunicación por la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez (Chihuahua, México), en donde es profesora de tiempo completo y líder del Cuerpo Académico Procesos Comunicativos y Tecnologías Emergentes (UACJ-CA-114). Ha trabajado en la producción audiovisual y multimedia tanto en la educación como en la empresa privada, la producción y conducción radiofónica universitaria y comercial. Es miembro de diversas redes de investigación científica a nivel internacional. Sus líneas de investigación se centran en la comunicación, el lenguaje multimedia, la comunicación interactiva, el multimedia inmersivo, la narrativa transmedia, narrativa y producción audiovisual, narrativa para videojuegos y aplicación de TIC´s. Ha publicado diversos artículos científicos y libros capitulares.

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Published

2022-04-15

How to Cite

Arce Ponce, B. V., & Rodríguez Garay, D. G. O. . (2022). Prosumer attitude toward YouTube bumper advertising: An eye-tracking analysis. Ámbitos. Revista Internacional De Comunicación, (56), 143–163. https://doi.org/10.12795/Ambitos.2022.i56.09

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