NÚÑEZ CUBERO, L, Y ROMERO PÉREZ, C (Coord.). (2009). Emociones, Cultura y Educación. Un enfoque interdisciplinar. Sevilla: Secretariado de Publicaciones. Universidad de Sevilla
Abstract
En la vida diaria de cualquier persona, las emociones están presentes. Ejercen una importante influencia en la configuración de la personalidad, el pensamiento y, sobre todo, la interacción que se establece con el entorno.
Podemos decir que las emociones y los sentimientos son esenciales en el desarrollo del ser humano. Tienen un significado social y adaptativo condicionado por la cultura, que provoca que debamos saber manejar las emociones adecuadamente cuando se manifiestan. Es en esta necesidad de manejo emocional condicionada por la interacción social y la cultura que la enmarca, en la que la educación adquiere un papel importante como medio que posibilite la regulación emocional, favoreciendo la convivencia.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
Authors conserve the copyrights and cede to the journal the right for first publication, with the work registered with the attribution licence of Creative Commons, which allows third parties to use the published work as long as they mention the authorship and the first publication in this journal.
The authors may make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g. include it an institutional repository or publish it in a book) as long as it clearly indicates that the work was first published in this journal.
Authors are allowed and indeed recommended to publish their work on the internet (for example on institutional or personal pages) before and during the revision and publication process, because it can lead to productive exchanges and greater and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2016-03-12
- Abstract 761
- PDF (Español (España)) 129