Paradigmas contemporáneos de evaluación y su relación con la enseñanza de las Ciencias
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1988.i05.07Abstract
Los modelos de evaluación didáctica están teóricamente fundamentados, pero su aplicación en la práctica escolar está muy lejos de ser una realdad.
La sección de Ciencias de la Escuela de Magisterio de Gerona trabaja, desde hace seis años, en la investigación de sistemas de evaluación que permitan, en el área de Ciencias, evaluar los diversos aspectos del proceso docente y el rendimiento académico de los alumnos.
En las páginas siguientes exponemos sintéticamente este trabajo.
Downloads
References
FERNANDEZ PEREZ, M. (1974). Evaluación escolar y cambio educativo. Cincel. Madrid
GIMENO SACRISTAN, J.; PEREZ GOMEZ,A. (1983). La enseñanza su teoría y su práctica. Akal. Madrid.
MAGER, R.F. (1975). Medición del intento educativo. Guadalupe. Buenos Aires
ORDEN, A. de la (1982). Análisis de las pruebas finales de EGB. Revista de Pedagogía. 156. Madrid.
PARLETT, M.; HAMILTON, D. (1976). Evaluation and illumination en Tawney, D.: Curriculum evaluation today Trends and Implications. McMillan. London.
POPHAM, W.J. (1975). Evaluation. Prentice-Hall. New Jersey.
Actes des Journées sur les techniques d'evaluation (1986). Culture. Education, Communication Scientifique et évaluation. Z’edit. Nice.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-06-06
Published 2021-05-09
- Abstract 179
- PDF (Español (España)) 58