Reconstruir las ideas de los alumnos. Representaciones sobre el sistema nervioso al finalizar la E. G. B.
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1988.i06.09Abstract
Este estudio tiene un doble objetivo. Por un lado, pretende poner de manifiesto los diferentes niveles de análisis por los que pasan los datos obtenidos de los alumnos, hasta llegar a la reconstrucción de sus posibles representaciones mentales.
Se analiza este proceso en estrecha relación con las estrategias metodológicas empleadas. La segunda finalidad del trabajo es dar cuenta de los resultados de un estudio exploratorio sobre las ideas de los alumnos de 8º de EGB, en relación al Sistema Nervioso.
Downloads
References
COLL, C. (1987). Psicología y Curriculum, Ed. Laia, Barcelona.
DRIVER, R. (1987). Changing conceptions. International Seminar: Adolescent Development and School Science. King's College, London.
FURIO, C. (1986). Metodologías utilizadas en la detección de dificultades y esquemas conceptuales en la enseñanza de la química. Enseñanza de las Ciencias, 4 (1): 73-77.
GIORDAN , A. (1985). Interés didáctico de los errores de los alumnos. Enseñanzas de las Ciencias, 3 (1): 11-17.
SERRANO, T. (1987). Representaciones de los alumnos en biología: estado de la cuestión y problemas para su investigación en el aula. Enseñanza de las Ciencias, 5 (3): 181-188.
SERRANO, T. (1988). Las ideas de los alumnos en el aprendizaje de las Ciencias. Apuntes IEPS, nº 47, Ed, Narcea, Madrid.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-06-05
Published 2021-05-09
- Abstract 110
- PDF (Español (España)) 50