Una investigación en la escuela infantil tomando la actividad de las maestras como objeto de estudio
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.1997.i33.07Abstract
Partiendo de una concepción constructivista del aprendizaje y la enseñanza, los autores desarrollan una metodología observacional para el estudio de los procesos de regulación de la interacción educativa en el aula de educación infantil y presentan unos primeros resultados de su investigación.
Downloads
References
BASSEDAS, M. (1996). Una investigación en la escuela infantil: la actividad del niño como unidad de análisis. Cultura y Educación, 1, 9-15.
COLL, C. (1996). Constructivismo y educación escolar: ni hablamos siempre de lo mismo, ni lo hacemos siempre desde la misma perspectiva. Anuario de Psicología, 69, 153-178.
COLL, C., MARTIN, E., MAURI, T. y OTROS (1993). El constructivismo en el aula. Barcelona: Graó.
HUGUET, T. (1993a). Pautas de observación en la Educación Infantil. 3-4 años. Aula Material, 10.
HUGUET, T. (1993b). Pautas de observación en la Educación Infantil. 5 años. Aula Material, 17.
HUGUET, T., PLANAS, M. y VILELLA, M. (1993). Pautas de observación en la Educación Infantil. 3 años. Aula Material, 14.
LUQUE, A. (1997). La concepción constructivista del aprendizaje y la enseñanza. Material de clases fotocopiado.
LUQUE, A., ORTEGA, R. y CUBERO, R. (1997). Concepciones constructivistas y práctica escolar. En: Mª. J. Rodrigo y J. Arnay (Eds.), La construcción del conocimiento escolar. Barcelona: Paidós.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-02-08
Published 2021-05-07
- Abstract 187
- PDF (Español (España)) 61