¿Qué investigar sobre los seres vivos?
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2003.i51.03Abstract
En la investigación escolar, ¿vale igual cualquier interrogante o proyecto que surja en torno a los seres vivos o es necesario disponer de criterios didácticos que permitan realizar una buena selección de los objetos de estudio, de forma que se concilien los intereses de los alumnos con los intereses curriculares?
Downloads
References
CAÑAL, P., LLEDÓ, A.I., POZUELOS, F.J. y TRAVÉ, G. (1997). Investigar en la escuela: elementos para una enseñanza alternativa. Sevilla, Díada.
CAÑAL, P. (2000). Las actividades de enseñanza. Un esquema de clasificación. Investigación en la Escuela, 40, 5-21.
GRUPO INVESTIGACIÓN EN LA ESCUELA (1991) Proyecto Curricular IRES (4 vols.). Sevilla, Díada.
LLEDÓ, A. I. (1997). El ámbito de investigación de los seres vivos en la educación primaria: elementos para una propuesta de conocimiento escolar. En: Cañal, P., Lledó, A., Pozuelos, F.J. y Travé, G. Investigar en la escuela: elementos para una enseñanza alternativa. Sevilla, Díada (249-272).
POZUELOS, F. J. (1997). Unidades didácticas y dinámica de aula. En: Cañal, P., Lledó, A., Pozuelos, EJ. y Travé, G. Investigar en la escuela: elementos para una enseñanza alternativa. Sevilla, Díada (133-161).
RAMOS, J. (1999). Preguntar, debatir, indagar, compartir, cuestionar, reconsiderar, concluir... para aprender. Investigación en la Escuela, 38, 45-64.
TRAVÉ, G. y CUENCA, J. M. (2000). Estrategias y actividades de enseñanza en Ciencias Sociales. Análisis de caso. Investigación en la Escuela, 40, 69-76.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-01-15
Published 2021-05-05
- Abstract 2951
- PDF (Español (España)) 606