Los Jardines Históricos como ámbito de investigación escolar
DOI:
https://doi.org/10.12795/IE.2005.i56.07Abstract
En este trabajo se propone como ámbito de investigación escolar "El Jardín Históriqo'. Se comentan algunas de sus características y se hace un avance de propuesta en la hipótesis de progresión de la construcción del concepto de Jardín Histórico como Patrimonio Integrado. Se describen algunos conceptos básicos del ámbito y se reflexiona sobre las relaciones entre los mismos. También se proponen algunas actividades didácticas de investigación, para realizar con los alumnos, sobre uno de los problemas del ámbito.Downloads
References
AÑÓN, C. (1989). Javier de Winthuysen. En Javier de Winthuysen. Jardinero. Andalucía. Catálogo de la Exposición. Consejería de Obras Públicas y Transportes. Junta de Andalucía. Sevilla.
CAÑAL, P. (1994). Los ámbitos de investigación como organizadores del conocimiento escolar. Investigación en la Escuela, 23, 87-94.
GARCÍA DÍAZ, J. E. (1994). El conocimiento escolar como proceso evolutivo: aplicación al conocimiento de nociones ecológicas. Investigación en la Escuela, 23, 65-76.
GARCÍA DÍAZ, J. E. (1995). La transición desde un pensamiento simple hacia un pensamiento complejo en la construcción del conocimiento escolar. Investigación en la Escuela, 27, 7-20.
GRUPO INVESTIGACIÓN EN LA ESCUELA (1991). Proyecto Curricular IRES. Investigando Nuestro Mundo. Vol. IV. Sevilla: Díada Editora.
TRAVÉ, G.; CAÑAL, P. y POZUELOS, F. J. (2003). Aportaciones del Proyecto Curricular Investigando Nuestro Mundo (6-12) al cambio en la Educación Primaria. Investigación en la Escuela, 51, 5-13.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Investigaci´ón en la Escuela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which allows third parties to use the published work, provided that proper acknowledgement is given; the authorship of the work and first publication in AVANCES are mentioned; the material is not used for commercial purposes; and, if you create other material from the original material (e.g. a translation), you must distribute your contribution under this same licence as the original.
- Authors may enter into separate and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g. on institutional or personal websites) before and during the review and publication process, as it may lead to productive exchanges and to a wider and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2019-01-09
Published 2021-05-05
- Abstract 153
- PDF (Español (España)) 41