Vision of the woman in the Sermons of Loco Amaro
DOI:
https://doi.org/10.12795/ricl.v0i21.4773Keywords:
mujer, sermones, loco, estereotiposAbstract
The vision of the woman acquires ambivalence in the work Sermones del Célebre Loco del Hospital de Inocentes de San Cosme y San Damian: Vulgo Casa de San Márcos of the City of Seville, resulting in a variety of stereotypes that oscillate between a traditional vision typical of the Seville of the seventeenth until reaching a much more innovative perspective in line with gender equality.
Downloads
Metrics
References
Alcalá Castilla, María. “La teatralidad en los Sermones del loco Amaro”. Archivo hispalense. Revista histórica, literaria y artística, 78 (239) 1995, pp. 113-128.
Del Campo Tejedor, Alberto. Elogio de la locura sevillana. Necios, inocentes y bufones en la ciudad de la Gracia (Siglos XV-XIX). Madrid: Mitáforas, 2008, pp. 51-60
Fernández de Paz, Ether., “Religiosidad popular andaluza: Testimonio de un patrimonio que nos identifica”. Boletín del Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico Año nº 8, Nº 33, 2000, pp. 192-199
López Alonso, Carmen., Locura y sociedad en Sevilla: Historia del Hospital de los Inocentes (1436?-1840). Sevilla, Diputación provincial, 1988
Reyes Cano, Rogelio.,. “Los ‘sermones’ de Amaro Rodríguez, un ejemplo de la literatura del ‘loco’ en la Sevilla del Siglo de Oro”. Homenaje a Alonso Zamora Vicente, Vol. 3, Tomo 2, 1992.
Rodríguez, Amaro., Sermones del Célebre Loco del Hospital de Inocentes de San Cosme y San Damian: Vulgo Casa de San Márcos de la Ciudad de Sevilla. Londres: Fb&c Limited, 2015
Published
How to Cite
Issue
Section
Accepted 2018-06-01
Published 2018-06-03
- Abstract 281
- PDF (Español (España)) 66
- HTML (Español (España)) 65
- EPUB (Español (España)) 49