Les marques ONGD. Del relat de la culpa al relat del consum i la redempció
Abstract
La autora inicia la obra con una breve introducción que posiciona su postura inconformista frente a la construcción del relato de la publicidad de las ONGD, así como la comparativa entre la “solidaridad de consumo” frente a la “solidaridad de denuncia” (p. 22). De ese modo, Alfonso Escuder hace un alegato en defensa de la investigación académica de su objeto de estudio, dado que considera que poner el foco de atención en la publicidad pseudo-solidaria ha estado, en muchas ocasiones, precedido por las disculpas de los propios investigadores, quienes consideraban necesario, ante todo, justificar su trabajo y recordar la labor social y humanitaria que estas organizaciones llevan a cabo, como una manera de pedir disculpas ante lo que iban a investigarDownloads
Metrics
References
ALFONSO ESCUDER, Pilar (2004). “La diseminación social de la marca: creación y desarrollo de las marcas ONGD”. Revista Ámbitos, nº 24. Disponible en http://institucional.us.es/ambitos/?p=988
-. (2016). Les marques ONGD. Del relat de la culpa al relat del consum i la redempció. Bellaterra: Universitat Autónoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Castelló de la Plana: Publicacions de la Universitat Jaume I; València: Publicacions de la Universitat de València.
JAMESON, Fredric (1991). Postmodernism, or the cultural logic of late capitalism. Durham: Duke University Press.
REIG, Ramón (2011). Los dueños del periodismo. Claves de la estructura mediática mundial y de España. Barcelona: Gedisa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación is an open access journal, which means that all content is freely available at no charge to the user or their institution. Users may read, download, copy, distribute, distribute, print, search or link to the full text of articles, or use them for any other lawful purpose, without seeking prior permission from the publisher or author. This definition of open access is in accordance with the Budapest Open Access Initiative (BOAI).
Unless otherwise noted, all content in the electronic edition is distributed under a "Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License". You can consult the informative version and legal text of the licence here. This should be expressly stated in this way where necessary.
In case of acceptance of the manuscript, the authors cede the rights of the work for its publication to Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International license contract (CC BY-NC-SA 4.0). The authors retain copyright and third parties are authorised to copy, distribute and make use of the work, provided they comply with the terms and conditions set out in the licence
- Cite the authorship and the original source of publication (journal, publisher and URL of the work).
- Do not use them for commercial purposes.
- If you remix, transform or create from the material, you must release your contributions under the same license as the original.
More information can be found at https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es
- Abstract 108
- PDF (Español (España)) 109