Estrategias de comprensión de textos virtuales de temática intercultural: el proyecto CIBERTAAAL

Autores/as

  • María Victoria Gaspar Verdú

DOI:

https://doi.org/10.12795/mAGAzin.2008.i18.06

Resumen

Sin resumen

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Citas

Askehave I. & Nielsen, A. (2004), Webmediated Genres- A Cha- llenge to Traditional Genre The- ory, Working Paper n.6, Cen- ter for Virkshomhedskommu- nikation, Denmark.

Crowston K. & Kwásnik, B. (2005),

«Genres of Digital Documents», Introduction to the Special Is- sue of Information, Technology

& People, Vol. 18, n.2,. P:76- 88.

Enochsson, A. (2005), «The De- velopment of Children’s Web Se- arching Skills, - A non linear Model», in Information Rese- arch, Vol:11, n.1.

(2005) «A Gender Perspective on Internet Use, Consequences for Information Seeking», in Infor- mation Research, retrieved 13 September 2005 from http://in- formationr.net/ir/10-4/pa- per237.html

Large, A. & R.J. Hartley (1999), Information Seeking in the On- line Age: Principles and Practi- ce, ed: Saur.Cop, London.

Shepherd, M. & Watters, C. (1998)

«The Evolution of Cybergenres» Proceedings of the Thirty-First Annual Hawaii International Conference on System Sciences- Volume 2, p. 97.

(1999) «The functionality attribu- te of cybergenres» publ in System Sciences, Proceedings of the 32nd Annual Hawaii Interna-

tional Conference Vol. 2, USA. Slone D. J. (2003), «Internet Se- arch Approaches: The Influen-

ce of Age, Search Goals and Ex- perience», publ. in Lybrary and Information Science Research, vol 25, n. 4, p. 403-418.

Sanz, M. (2003), Las Tecnologías de la Información y de la Co- municación y la autonomía de aprendizaje de Lenguas. Análi- sis crítico y estudio de casos en el aprendizaje del FLE, Publ. Uni- versitat Jaume I, Castelló.

Villanueva Alfonso, M.L. (1997), Los estilos de aprendizaje de Len- guas. Publ. Universitat Jaume I, Summa, Castelló.

Bibliografia sobre interculturalidad

Bolten, J. (2007), Interkulturelle Kompetenz,Verlag:Landeszentra- le für Politische Bildung. Erfurt.

Lewis, R. (2002): Handbuch In- ternationale Kompetenz, Cam- pus-Verlag, Frankfurt/Main;

Maletzke, G. (2004): Interkultu- relle Kommunikation. Zur Inter- aktion zwischen Menschen vers- chiedener Kulturen, West deuts- cher Verlag, Opladen.

Baumer, T.: Handbuch Interkul- turelleKompetenz(2Bände),Ver- lag Orell Füssli, Zürich.

Rathje,S.(2006)«InterkulturelleKom- petenz - Zustand und Zukunft

eines umstrittenen Konzepts», in Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht

Información on-line sobre interculturalidad

Interkulturelle Kompetenz Online (Landeszentrale für politische Bil- dung Thüringen)

Interkulturelle Kompetenz – Zus- tand und Zukunft eines umstritte- nen Konzepts

Informations- und Dokumenta- tionszentrum für Antirassismusar- beit e. V. (IDA)

Verband für Interkulturelle Arbeit

– VIA e.V.

Interculture Journal

Direcciones Erasmus visitadas

http://www.studium.uni- freiburg.de/en/international/inco- ming/socrates/ http://www.erasmus-initiative.uni- bremen.de http://www.esn.org/esn_internatio- nal/section_country.php?Country=ES

Otras webs de interés

Grupo Investigación Giapel:

www.giapel.uji.es

Portfolio Europeo de las Lenguas: http://www.coe.int/t/dg4/portfo- lio/Default.asp?L=E&M=/main_pa- ges/welcome.html

Descargas

Publicado

2009-01-01

Cómo citar

Gaspar Verdú, M. V. (2009). Estrategias de comprensión de textos virtuales de temática intercultural: el proyecto CIBERTAAAL. Magazin, (18), 46–51. https://doi.org/10.12795/mAGAzin.2008.i18.06

Número

Sección

Teoría y Práctica/Theorie und Praxis
Visualizaciones
  • Resumen 84
  • PDF 46