DE PABLOS PONS, J. (Coord.) (2009). Tecnología educativa. La formación del profesorado en la era de Internet. Archidona, Aljibe.
Abstract
La Tecnología Educativa es una disciplina relativamente joven que sigue rehaciéndose. Ahora incorpora un conocimiento relevante acumulado sobre la naturaleza del aprendizaje; las competencias digitales, ya parte de las básicas; una acelerada aparición de dispositivos y propuestas tecnológicas de los últimos 30 años, y la necesidad de dar un empujón a la vida de los centros y las aulas mediante un considerable esfuerzo de formación inicial y continua de docentes. Más que una nueva cacharrería, devuelve una mirada fresca a lo educativo, lo que hacen sus profesores con los dispositivos y programas. Esta orientación es fundamental tanto para tiempos de contrarreformas educativas rancias como para reformas en las que el talismán es las TIC.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
Authors conserve the copyrights and cede to the journal the right for first publication, with the work registered with the attribution licence of Creative Commons, which allows third parties to use the published work as long as they mention the authorship and the first publication in this journal.
The authors may make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g. include it an institutional repository or publish it in a book) as long as it clearly indicates that the work was first published in this journal.
Authors are allowed and indeed recommended to publish their work on the internet (for example on institutional or personal pages) before and during the revision and publication process, because it can lead to productive exchanges and greater and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).
Accepted 2016-03-12
- Abstract 963
- PDF (Español (España)) 409