¿Para qué tanta reforma educativa?
Abstract
Reflexión acerca de la reforma educativaDownloads
References
Ávila fernández, A. (2003) La formación de los maestros en España: Una deuda histórica. El maestro y su historia. En prensa. Ayuntamiento de Sevilla. Sevilla.
Delval, J. (1996) Los fines de la educación. Siglo XXI. Madrid.
Fernández Enguita, M. (1999) La escuela a examen. Un análisis sociológico para educadores y otras personas interesadas. Pirámide. Madrid.
Galeano, E. (1989) Nosotros decimos no. Crónicas (1963-1988). Siglo XXI. Madrid.
García Calvo, A (1991) Aguantando y aguantando. Cuadernos de crítica de la cultura, 6, 37-41. Archipiélago.
Lozano Seijas, C. (2002) "La coherencia de un liberal honrado". En Luzuriaga, L. La escuela nueva pública. Losada. Madrid.
Moncada, A. (1991) Para un análisis radical de la educación. Cuadernos de crítica de la cultura. 6, 27-32. Archipiélago.
Panikkar, R. (1999) El espíritu de la política. Homo politicu.. Península-Atalaya. Barcelona.
Platón (1984) La República. Espasa Calpe. Madrid.
Puelles Benítez, M. de (1999) Educación e ideología en la España contemporánea. Tecnos.. Madrid.
Ruiz Paz, M. (2000) Los límites de la educación. Grupo Unisón ediciones. Madrid.
Zufiaurre Goikoetxea, B. (1994) Proceso y contradicciones de la Reforma Educativa. 1982-1994. Icaria. Barcelona.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
Authors conserve the copyrights and cede to the journal the right for first publication, with the work registered with the attribution licence of Creative Commons, which allows third parties to use the published work as long as they mention the authorship and the first publication in this journal.
The authors may make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g. include it an institutional repository or publish it in a book) as long as it clearly indicates that the work was first published in this journal.
Authors are allowed and indeed recommended to publish their work on the internet (for example on institutional or personal pages) before and during the revision and publication process, because it can lead to productive exchanges and greater and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).