The importance of dynamic capabilities in the reformulation of an innovative competitive advantage. Case study of Cordoba technology companies
Palabras clave:
Competitive advantage, Dynamic capabilities, Innovation, Case studyResumen
The innovation capacity of companies is related to the reconfiguration or modification of their competitive advantages. It is best explained from the perspective of dynamic capabilities (organisational abilities to manage their resources in changing environments), a field that requires further practical study. Methodologically, a model is provided. The model identifies the most important variables and indicators in order to facilitate managers strategy. That model allows them to explain how those resources and capacities taking part in the development of new processes, products or services influence the reconfiguration of competitive advantage. To support the utility of the model, an exemplary case carried out within the technology sector based on a public and a private company. As conclusions and results, it can be stated that this empirical study supports the scientific literature, verifying how specific innovation activities have to do with the dynamic capabilities from which the company’s sustainable competitive advantage is determined. Regarding that, culture and collaborative behavior play a fundamental role, which along with technology, are evident in the case of the private sector compared to the public one.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2022 Revista de Estudios Andaluces
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
La edición electrónica de la Revista de Estudios Andaluces se ofrece en acceso abierto desde el número 28 publicado en 2011 hasta la actualidad. Las ediciones impresa y electrónica de esta Revista son editadas por la Editorial de la Universidad de Sevilla, siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.
La Revista de Estudios Andaluces no cobra tasas por el envío de trabajos, ni tampoco cuotas por la publicación de sus artículos. La Revista es gratuita desde el momento de la publicación de cada número y sus contenidos se distribuyen con la licencia “CreativeCommons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional” , que permite al usuario de la Revista de Estudios Andaluces criterios que cumplen con la definición de open access de la Declaración de Budapest en favor del acceso abierto. Puede consultar desde aquí la versión informativa y el texto legal de la licencia. Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario.
- Resumen 117
- PDF (English) 83
- HTML (English) 24